Eigenaren

  • Wat is een verwijzing?
  • Waarom Hart van Brabant?
  • Hoe bereid u zich voor?
  • Tijdens uw verblijf
  • Nazorg
  • Betaling
  • Feedbackformulier
  • Waalwijk / Den Bosch

Wat is een verwijzing?

Wat is een verwijzing?

In heel Europa en ook in Nederland is het systeem van diergeneeskundige doorverwijzingen steeds normaler geworden. Hierbij kan uw dierenarts meer gecompliceerde gevallen doorverwijzen aan een collega die meer specifieke kennis heeft of zelfs gespecialiseerd is. Een dierenziekenhuis heeft verschillende mogelijkheden tot meer gespecialiseerde diagnostiek en behandelingen die misschien niet voorhanden zijn in wat we noemen “de eerste lijn”.

Waarom Hart van Brabant?

Waarom het Evidensia Dierenziekenhuis “Hart van Brabant”?

Hart van Brabant is een multidisciplinair ziekenhuis voor dierenartsen in het land om complexe zaken voor diagnose en behandeling door te verwijzen.

De combinatie van de verschillende kennisgebieden aangeboden door onze dierenartsen en specialisten op het gebied van interne, weke delen chirurgie, dermatologie, oncologie orthopedie, neurologie, tandheelkunde, bijzondere dieren/exoten en ook fysiotherapie, komen op een dusdanig manier samen dat we een echt multidisciplinair team zijn en complementaire diensten aan kunnen bieden.

Al onze dierenartsen zijn óf (Europees) gecertificeerde specialisten, of verregaand gedifferentieerd op hun specifieke kennisgebied. Allen volgen de meest recente nascholingen! Wij hebben een groot arsenaal aan diagnostische mogelijkheden inclusief endoscopie, laparoscopie, echografie, röntgenologie, computed tomography (CT) en een 1.5 Tesla magnetic resonance imaging (MRI).

Onze dierenartsen werken als een team samen met onze zeer kundige dierenartsassistentes om excellente zorg en service te kunnen bieden aan onze patiënten en hun eigenaren. Onze kernwaarden: expertise, topzorg en gastvrijheid.

Wij zijn gelokaliseerd (zoals de naam al aangeeft) in het Hart van Brabant (Eerste Zeine 112, Waalwijk) met voldoende parkeergelegenheid.

We zijn meer dan bereid om moeilijke casussen te bediscussiëren met doorverwijzend dierenartsen per telefoon of per email, zonder dat daar de verplichting uit ontstaat om het dier bij ons aan te bieden. U kunt uw dierenarts altijd vragen contact met ons op te nemen. Wij werken enkel op verwijzing van uw eigen dierenarts.

Hoe bereid u zich voor?

Moet ik mijn huisdier voorbereiden voor de afspraak?

Wij vragen u uw huisdier vanaf de avond van tevoren (20.00 uur) niet te laten eten, tenzij dit medisch gezien niet verantwoord is. Water mag wel tenzij er een endoscopische ingreep gepland staat; dan 4 uur van tevoren geen drinken meer aanbieden. Vasten is nodig omdat het dier een sedatie of anesthesie zou kunnen krijgen, bijvoorbeeld voor het doen van echografie en/of röntgen/CT/MRI. Verder zijn de bloeduitslagen van het bloed dat die dag wordt afgenomen meer betrouwbaar als uw dier niet heeft gegeten. Gebruikt uw huisdier medicijnen? Check dan bij ons of deze voor de afspraak gegeven kunnen worden.

Tijdens uw verblijf

Wat gebeurt er allemaal als ik een afspraak heb?

Voordat u uw afspraak heeft is er, wanneer het geen spoedgeval betreft, altijd contact geweest met uw verwijzend dierenarts. De gegevens van uw huisdier staan derhalve al in ons computersysteem. Als u aankomt zal een van onze dierenartsen of dierenartsassistentes deze gegevens met u doornemen en een aantal aanvullende vragen stellen. Idealiter komt de voornaamste verzorger met de afspraak van het huisdier mee, om ervoor te zorgen dat de meest actuele informatie bekend is. Aan de hand van deze informatie wordt er een onderzoeks- en behandelplan opgesteld. Hierbij krijgt u een zo nauwkeurig als mogelijke kostenindicatie.

Het kan zijn dat we voorstellen uw huisdier voor verdere onderzoeken op te nemen als het niet mogelijk is alles in een korte tijd te plannen.

We hebben aparte opnamemogelijkheden voor honden, katten en bijzondere dieren, het opnamepersoneel zal er alles aan doen om het voor uw dier zo prettig mogelijk te maken. Wij zorgen voor een mandje en voor voer en drinken. Krijgt uw huisdier een speciaal dieet, of medicatie; neemt u dit dan mee naar het ziekenhuis.

Het Dierenziekenhuis is 24 uur per dag open en er is altijd iemand aanwezig.

Onze dierenartsen proberen zich zoveel mogelijk aan de afgesproken tijden te houden. Soms zijn er echter spoedgevallen die ervoor zorgen dat afspraken uitlopen of later beginnen. We proberen te allen tijde vertraging tot het minimum te beperken.

Wordt mijn huisdier geschoren?

Het is vaak nodig om de poot of hals van uw huisdier te scheren om bloed af te kunnen nemen. Verder wordt uw dier geschoren als er een echo wordt gemaakt, of als uw huisdier wordt geopereerd. Het haar groeit in het algemeen snel terug.

Kan ik bellen om te vragen hoe het met mijn dier gaat, als deze wordt opgenomen?

U wordt door onze dierenarts van dienst gebeld nadat de ochtendronde is afgerond. Meestal is dit tussen de behandelingen door in de ochtend. Wij bellen u: u hoeft ons dus zelf niet te bellen. Na de ochtendronde bellen we natuurlijk eerst met de eigenaren van de ernstig zieke patiënten. Mocht de situatie na de ochtend toch veranderen, dan bellen we u natuurlijk! Het is belangrijk om uw mobiele nummer bij ons achter te laten en de telefoon te allen tijde bij u te hebben.

Kan ik op bezoek komen?

Uiteraard is het mogelijk om bij uw huisdier op bezoek te komen en vaak heeft uw huisdier hier ook baat bij. Het kan echter zijn dat dit juist de rust verstoort die uw dier (of andere dieren) nodig heeft. Uw hond of kat zal erg blij zijn als u er bent maar dan ook gestrest kunnen worden als u weer weg gaat. In dat geval verzoeken wij u om niet op bezoek te komen. Bezoek is dus altijd in overleg met de opname afdeling en het bezoekuur is van 16.30 - 17.30 uur. Wij vragen u in verband met de rust met maximaal twee personen op de opnameafdeling te komen.

Nazorg

Welke zorg zal mijn dier thuis nodig hebben na een bezoek aan het ziekenhuis?

We bespreken alle nazorg op moment van ontslag en zullen u instructies geven met betrekking tot bijvoorbeeld medicatie, dieet en beweging. In geval van een operatie zullen we u inlichten over de wondzorg die nodig is. Ook uw dierenarts wordt volledig op de hoogte gesteld.

Betaling

Betaling

De te verwachte kosten worden van tevoren met u besproken. U wordt gevraagd een verklaring te tekenen dat we deze kosten aan u hebben toegelicht en dat u bereid bent deze kosten op u te nemen. Wij werken niet op rekening. U dient de kosten direct te pinnen of contant af te rekenen. Creditcard betalingen zijn helaas niet mogelijk.

Zoals aangegeven werken wij niet op rekening, mocht u echter hulp nodig hebben om de rekening te kunnen voldoen dan zijn er verschillende mogelijkheden buiten het ziekenhuis. Klik hier voor verdere informatie.

Feedbackformulier

 

Wij waarderen uw mening! Geef uw feedback door ons formulier in te vullen.

Online enquête klanttevredenheid EDZ Hart van Brabant

Waalwijk / Den Bosch

Terwijl ik wacht

In Waalwijk en omgeving is van alles te doen. U kunt natuurlijk in het ziekenhuis blijven maar het is ook mogelijk de omgeving te verkennen.

In Waalwijk centrum zijn er een aantal gelegenheden die wij u aanraden:

Of u gaat naar het wandelgebied de Loonse en Drunense duinen (op 3-5 minuten afstand met de auto)

Voor een snelle hap:

  • McDonalds
  • Kentucky Fried Chicken

Natuurlijk kunt u ook naar de Efteling, gelegen op 5 minuten afstand met de auto.

Klachtenprocedure
 

Contactinformatie praktijk

Hart van Brabant

Terug
  • Ma
    24 uur per dag
  • Di
    24 uur per dag
  • Wo
    24 uur per dag
  • Do
    24 uur per dag
  • Vrij
    24 uur per dag
  • Za
    24 uur per dag
  • Zo
    24 uur per dag

Contactinformatie bij spoedgevallen

Bel a.u.b.:

0416 - 745 414
Terug

Vind ons hier:

Eerste Zeine 112 5144 AM Waalwijk
ontvang een routebeschrijving via Google Maps
Terug

Bel dit nummer bij spoedgevallen:

0416 - 745 414